МО учителів суспільно-гуманітарного циклу Мар'їнського ЗЗСО І - ІІІ ст. №2


                                                                                   Посередній  учитель розповідає,
Хороший учитель пояснює,
Кращий учитель демонструє,
Великий учитель надихає! 
Склад членів методичного об’єднання


Майорчикова Вікторія Вікторівна –
керівник ШМО вчителів  суспільно-гуманітарного циклу;  вчитель-методист  української    мови та літератури, має вищу кваліфікаційну  категорію,
звання «старший учитель».




Павленко Ірина Володимирівна - вчитель української мови   та літератури, має   вищу кваліфікаційну категорію.
Пилипенко Надія Іванівна - вчитель російської мови та  світової літератури, має вищу кваліфікаційну категорію, звання «старший учитель.                            Ващенко Валентина Миколаївна – вчитель англійської мови, має І кваліфікаційну категорію.
Гарькавенко Олена Миколаївна – вчитель англійської мови,має ІІ кваліфікаційну категорію.
Бутенко Валентина Іванівна – вчитель історії, правознавства заступник директора з НВР, має вищу кваліфікаційну категорію.
Гамоліна Анна Олегівна - вчитель історії, правознавства, має І кваліфікаційну категорію.                            
Запорожець Лариса Миколаївна - вчитель історії,                                    
Жураковська Оксана Валеріївна – вчитель історії,               
Проблема:   «Пошук неординарних методичних ідей у процесі вивчення предметів 
        суспільно-гуманітарного циклу».

П л а н

роботи  шкільного методичного обєднання

вчителів  суспільно-гуманітарного циклу на 2020 – 2021 н. р.

№ з/п

                 Тематика засідань

Термін

Відповідальний

1

 

 2

 

 

 

 

 

3

 

 

 4

 

5

 

 

6

 Затвердження плану роботи на 2020 – 2021 н. р.

 

Вивчення методичних рекомендацій з предметів на новий рік. Розгляд, обговорення календарно-тематичних планувань з предметів учителів  суспільно-гуманітарного циклу на І семестр. Опрацювання нових правил українського правопису.

 

Особливості вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу у 2020/2021 н.р. Опрацювання листа МОН України «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2020/2021 навчальному році». 

Організація роботи за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти в 11-х класах.

 Самоосвіта вчителя як підвищення компетентності педагога. Ознайомлення з перспективним планом підвищення кваліфікації за накопичувальною системою педагогічних працівників. План  підвищення  кваліфікації членів МО  за накопичувальною системою.

Ознайомлення з Постановою Міністерства охорони здоров’я України №42 від 30.07.2020р. «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації проти епідеміологічних заходів у закладах освіти в період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID -19)

 

 

31.08.

2020р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Голова МО

 

  Голова МО

 

 

 

 

 

  Члени МО

 

  Члени МО

 


Члени МО

 



Жураковська О.В.

1

 

 2

 

 

 

 3

 4

 

5

 6

 Вивчення програми «Дистанційна освіта» та обговорення питання щодо  розвитку креативного і критичного мислення у школярів.  

Калейдоскоп інноваційних технологій, методів і форм навчання (за матеріалами періодики). Інтерактивні методи навчання на уроках мови та літератури, історії та правознавства як засіб підвищення ефективності  уроку.

Обговорення Проекту Державного стандарту базової і повної середньої освіти. Освітня галузь «Мови і літератури» .

Опрацювання Положення про атестацію педагогічних працівників 

Обговорення і затвердження календарних планувань індивідуального навчання   учня 11 класу Яковлева Кіріла.

Вивчення основних засад  реформи шкільної освіти, викладеної в Концепції Нової української школи; пропаганда кращого педагогічного досвіду; впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес

 

 

 

 

 

 

 

 

Вересень-жовтень

 Голова МО

 

  Члени МО

 

 

 

 

Члени МО

 

 

Члени МО

1

 

2

 3

 

4

 

 

 5

 

 

 

 

 

 

6

 

Підведення підсумків діагностичних контрольних робіт.

Лінгвістичні засади методики навчання  англійської мови в старшій школі.

Розробка текстів до І туру олімпіад. Моніторинг, корекція та підвищення якості знань учнів.

Обговорення методичних рекомендацій РВО щодо ведення класних журналів та ознайомлення з нормативними документами, програмами, новинками методичної фахової літератури.

Експрес-огляд новинок методичної та психолого-педагогічної літератури.

Панорама ідей.  Виступи вчителів, які атестуються про професійні досягнення. Презентації педагогічного досвіду.

Виступ   «Моделювання сучасного уроку мови та літератури в умовах становлення Нової української школи».

 Обговорення рекомендацій Міністерства освіти і науки України про необхідність виконання освітньої програми, навчального плану в межах академічної автономії, відповідно до частин третьої та четвертої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту».

 

 

жовтень

листопад -грудень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Голова МО

 

 Вчителі МО

 

 

 

 

 

 

Вчителі МО

 

 

Пилипенко Н.І.

 

 

 Вчителі МО

1

 

 

2

 

 3

 

 

 4

 

 

5

Розгляд, обговорення календарно-тематичних планувань з предметів учителів  суспільно-гуманітарного циклу на  ІІ семестр.

Використання диференційованого підходу на уроці для удосконалення орфографічної і пунктуаційної грамотності учнів. Методична майстерня. Дослідницька та пошукова робота – основа розвитку пізнавальної активності учнів на уроках історії.

Підведення підсумків результатів районних  олімпіад і конкурсу ім.. Петра Яцика, мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.учнів школи з предметів.

Обговорення питання про виконання програм за І семестр і звітування про результати  моніторингів якості знань учнів по предмету.

 Обмін досвідом з питання: «Впровадження компетентнісно-орієнтованого підходу в процесі викладання  предметів суспільно-гуманітарного циклу». Робота в групах «Фахова майстерність учителя як один із компонентів підвищення якості знань учнів».

 

 

 

 

 

 

 

 

 січень

   Голова МО

 

 

 

Члени МО

 

 

 Члени МО

 

 

 

Члени МО



















































































З В І Т

про  роботу  шкільного методичного об'єднання

вчителів  суспільно-гуманітарного циклу в 2020 – 2021 навчальному році.

У 2020-2021 навчальному році  ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу працювало над реалізацією завдань нового  закону  України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції літературної освіти в 11-річній загальноосвітній школі, Концепції профільного навчання,  Національної доктрині розвитку освіти у ХХІ столітті по формуванню і розвитку соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям  національної самосвідомості, підготовкою до професійного самовизначення.

Найбільшу увагу було приділено вивченню концепції Нової української школи ключової реформи Міністерства освіти і науки. Головна мета  створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.

Опрацьовано матеріали діалогової платформи  «Освіта України 2021: стратегічні цілі в дії» за участю Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета (18 березня 2021 р.). Учасники заходу обговорили питання розвитку загальної середньої освіти в межах реформи «Нова українська школа», підготовки педагогічних кадрів, створення умов безпечного середовища для дітей у цифровому просторі, реформу освіти в умовах децентралізації, сучасну Типову освітню програму тощо. Обговорено зазначені Міністром освіти і науки цілі у сфері діджиталізації на 2021-й та наступні роки:

  • затвердити Концепцію цифрової трансформації освіти і науки України;
  • продовжити розвиток платформи «Всеукраїнська школа онлайн»;
  • реалізувати вступ до закладів вищої освіти на порталі «Дія» та онлайн-механізм із відстеження та моніторингу працевлаштування випускників українських ЗВО.

Обговорено членами МО вислів С.Шкарлета, що продовження діджиталізації освітнього процесу в умовах COVID-19 є пріоритетним цього року та нагадав, що МОН спільно з Мінцифри, УІРО та ГС «Освіторія» розробило та презентувало 11 грудня 2020 року національну електронну платформу «Всеукраїнська школа онлайн» для змішаного та дистанційного навчання учнів 5-11 класів, якою наразі користуються 140 тисяч осіб. Також школи під’єднуються до системи АІКОМ – державних безкоштовних електронних щоденників та журналів. Функціонує система автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів (портал, мобільний застосунок АС «ІРЦ»): зареєстровано понад 150 тисяч заяв. «Ключовим завданням МОН у 2021 році є продовження реформи системи загальної середньої освіти відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та Концепції «Нова українська школа». Цьогоріч ми розпочинаємо пілотування реформи «Нова українська школа» на наступному рівні –  на рівні базової середньої освіти», – зауважив Міністр Сергій Шкарлет.

Окрім цього, у 2021 році важливими є наступні кроки:

  • забезпечення професійної орієнтації учнів;
  • реалізація програми «Спроможна школа для кращих результатів»; 
  • реалізація завдань, визначених Указом Президента «Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у Новій українській школі».

Особливу увагу було приділено вивченню   листів Міністерства освіти і науки №1/9-154 від 11 березня 2020 року та від 13.03.2020 № 1/9-161, де вказується про необхідність розроблення заходів що забезпечення проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій та щодо відпрацювання занять відповідно до навчальних планів після нормалізації епідемічної ситуації з метою навчально-методичного, науково-методичного, інформаційного забезпечення організації навчально-виховного процесу за дистанційною формою навчання.

У 2020-2021 навчальному році  ШМО спрямувало роботу на:

·         прищеплення любові до рідної мови, до рідної землі ;

·         виховання поваги до традицій  та історії свого народу;

·         повернення престижу  української літератури, вивчення  її в історії світової   культури;

·         залучення школярів до скарбниці світової літератури, а через неї – до загальнолюдських  цінностей;

·         удосконалення уроку як основної форми навчально-виховної роботи у рамках реалізації реформи НУШ;

·         виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» від 11 березня 2020 року № 211, на підставі пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, беручи до уваги статтю 32 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Указ Президента України від 13 березня 2020 року №87/2020 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 березня 2020 року «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої  коронавірусом SARS-coV-2», підпункт 2 пункту 13 Положення про Функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 21 листопада 2016 року № 1400, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2016 року за № 1623/29752,  враховуючи рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров’я, наказу відділу освіти Мар’їнської РДА від 17 березня 2020р. №104 «Про запровадження дистанційної роботи на період карантину» з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19.

·         Вивчення наказу № 24 від 01.04.2021 р. «Про роботу закладу на період карантину» про виконання освітніх програм закладу освіти, зокрема шляхом організації освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладу освіти її здобувачами, та у виняткових випадках шляхом ущільнення графіку освітнього процесу, а також виконання працівниками закладу  іншої роботи (організаційно-педагогічної, методичної, наукової тощо);

Уся робота шкільного методичного об’єднання учителів суспільно-гуманітарного циклу була підпорядкована головній меті – допомогти вчителеві найбільш ефективно використати свої знання у впровадженні в життя державної мовної політики та розв’язанню найактуальніших проблем сучасної шкільної освіти. Пріоритетним у діяльності вчителів є опора на досвід українського народу в галузі навчання і виховання дітей, застосування системи народних знань.

 Основним  завданням  МО було: вивчення основних засад  реформи шкільної освіти, викладеної в Концепції Нової української школи; пропаганда кращого педагогічного досвіду; впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес; розробка засобів діагностики професійної компетентності педагогічних   працівників і застосування їх при атестації; орієнтація навчально-виховного процесу на активні методи навчання; удосконалення комплексно-методичного  забезпечення предметів, формування електронної бази методичних напрацювань.

Учителями   на період дистанційного навчання були проведені такі заходи:

1)            розроблено інструментарій для спільної роботи вчителів з учнями (проведення уроків через скайп, організація роботи через різні навчальні платформи);

2)            організовано роботу в режимі онлайн з учнями, що знаходяться на індивідуальній формі навчання;

3)            сплановано роботу щодо підготовки учнів 11 класу до ЗНО з використанням навчальних платформ iLearn, BeSmart,  EdEra та інші;

4)            складено перелік тем навчальних програм, видів навчальних занять, які будуть здійснюватися за технологіями дистанційного навчання;

5)            вільно вибрано форми, методи та засоби навчання (частина перша ст.54 Закону Ураїни «Про освіту»);

6)            складено індивідуальний план самоосвіти на період карантину, який передбачає наявність інформації про результати вчителя після виконання цього плану;

     7) сформовано платформи для дистанційного навчання Google Classroom, Naurok. Спланована робота на власних сайтах, блогах учителів.

За минулий навчальний рік учителі ШМО:

1.      Провели  4 засідання.

2.      Обмінювалися взаємовідвідуванням і обговоренням уроків.

3.      Вивчали  та обговорювали такі новинки фахової періодичної преси та новинки методичної літератури:

1.  Концепція Нової української школи (НУШ).

2.  Закон України  "ПРО ОСВІТУ"

3.  Олена Пометун. « Енциклопедія інтерактивного навчання».

4.  В.Сидоренко. «Шляхи удосконалення професійної компетентності вчителя української мови та літератури в умовах особистісно-зорієнтованого навчання».

5.   Родигіна І. В. «Компетентнісно орієнтований підхід до навчання».

6.      Поливода Т.  «Школа радості та добра. Формування моральних цінностей через вивчення педагогічної спадщини В.  Сухомлинського.»

7.      Чернишов О.  «Творчий обдарований учитель – учитель майбутнього».

8.      Чернишова Р. , Андруханова В. «Гуманізація змістового компонента процесу навчання».

9.      Коберник О. М.  Проектування навчально-виховного процесу: управлінський аспект // Освіта і управління. – 1997. - № 4. – с.42-47.

10.  Підласий І., Підласий А. Педагогічні інновації // Рідна школа. – 1998. - № 12, 18.

11.  Ангеловский К. Учителя и инновации: Кн. для учителя. – М., 1991.

12.  Навчально-методичний посібник «Підготовка вчителів до стресостійкості у дітей в освітніх навчальних закладах». Київ, Університетське видавництво Пульсари, 2017.

13.  Сергей Богданов. Методическое пособие для педагогов «Психосоциальная поддержка в кризисной ситуации». Киев, 2015.

14.  Методичні рекомендації з англійської мови для  1-4, 5, 6, 10, 11 класів.

15.  Навчальний посібник «Методика навчання англійської мови у початковій школі», Роман С.В., Київ, Ленвіт, 2009 р.

16.  Журнал «Англійська мова та література» № 25(539) вересень 2017 «Розвиток критичного мислення на уроках англійської мови».

17.  Журнал «Англійська мова та література» № 22(536)серпень 2017 «Ключові зміни в оновлених навчальних програмах 5–9 класів»

18.  Крижановська Т.Я. - "Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток життєво творчих компетентностей учнів на уроках російської мови та світової літератури".

19.   Бережко А,С.- "Використання інноваційних технологій як засіб розвитку творчих здібностей учнів".

20.  Кушнір H.I. - "Впровадження інтерактивного навчання як засобу формування риторичних умінь".

21.  Шведюк В,М. - ""Використання краєзнавчого матеріалу на уроках історії".

22.  Журнал «Русская словесность в школах Украины». Видання 2018.

23.  Журнал «Зарубіжна література». Видання 2018.

24.  «Живопис на уроках російської мови». Лексика. Морфологія. Синтаксис.  Дидактичний матеріал. Артемівськ – 2017.

25.  Ю. Гвоздарьов. «Оповідання про російську фразеологію» .( Світ знань – 2017).  

4. Протягом 2020-2021 н.р. МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу працювало над проблемою            «Пошук неординарних методичних ідей у процесі вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу». Впроваджувало ідеї гуманізації та особистісного підходу  в практичну діяльність кожного вчителя, велася підтримка впровадження ними інноваційних технологій у рамках реалізації реформи НУШ.

5. Прогресивні підходи до формування інноваційної особистості було продемонстровано на 4-х засіданнях, проведених протягом звітного періоду за такими темами:

1.      Організація навчально-виховного процесу з української мови, літератури, російської мови та світової літератури, англійської мови, історії, правознавства. Впровадження нових Державних стандартів початкової базової та повної загальної середньої освіти в загальноосвітніх навчальних закладах.

2.      Традиційні та інноваційні підходи у створенні креативної інтелектуальної особистості на уроках мови, літератури, історії, права.

3.      Розвиток пізнавальної діяльності учнів на уроках мови, літератури, історії, правознавства шляхом використання елементів ІКТ.

4.      Критичне мислення: методика розвитку (робота з обдарованими дітьми).

5.      Державна підсумкова атестація та ЗНО як форма перевірки знань учнів 9-11 класів.

На засіданнях розглядалися питання як теоретичного, так і практичного характеру, обговорювалися актуальні питання філологічної, історичної освіти, проводився обмін досвідом з методичних проблем.

На онлайн-засіданнях обговорювались питання про проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2020-2021 навч. року у зв'язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19). Були розглянуті рекомендації Міністерство освіти і науки України про необхідність виконання освітньої програми, навчального плану в межах академічної автономії, відповідно до частин третьої та четвертої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту». Були опрацьовані такі пункти:

·         Щодо здійснення заходів, спрямованих на організоване завершення навчального року;

·         Щодо організації оцінювання в умовах дистанційного навчання.

·         Поточне та формувальне оцінювання.

·         Підсумкове оцінювання.

·         Підсумкове оцінювання учнів, які здобувають освіту за індивідуальною формою.

·         Щодо зарахування учнів до 5-х класів закладів загальної середньої освіти.

6. Учителі ШМО суспільно-гуманітарного циклу дбають про підвищення свого

професійного рівня, проходячи згідно з графіком курси підвищення кваліфікації. 

Діяльність ШМО була спрямована на підвищення рівня теоретичної і науково-методичної підготовки вчителів:

·         Продовжувалась робота з обдарованими дітьми, особливо з тими, які пишуть вірші, прозу;

·         Вивчались індивідуальні особливості учнів, їхні творчі здібності, залучалися діти до участі в конкурсах літературної творчості.

     Членами ШМО протягом року було проведено шкільні олімпіади з української мови та літератури, російської мови та світової літератури, історії, англійської мови, конкурс знавців української мови та літератури ім.П.Яцика, мовно-літературний конкурс ім..Т.Шевченка та ін.

Протягом навчального року учні закладу залучалися до участі в районних олімпіадах, творчих конкурсах. Проводилась робота по  підвищенню рівня загальної і педагогічної культури вчителів:

·         Продовжили формувати культуру міжособистісних відносин «Учитель – учень»;

·         Виражати толерантність, цивілізовано відстоювати свої переконання;

·         Уміння само реалізуватися й само організовуватися, здатність до раціональної, продуктивної творчої діяльності вчителя;

Підвищилась ефективність методичної роботи на основі розвитку творчої активності:

·         Спрямування навчального процесу на набуття учнями важливих компетентностей на уроках української мови та літератури, російської мови, англійської мови, світової літератури, історії, правознавства за допомогою текстових матеріалів;

·         Формування комунікативних умінь та навичок на уроках літератури,  як тема й основна думка висловлювання, текст і його будова, типи й жанри мовлення, функціональні стилі, теорія спілкування.

     Учителі української мови та літератури, російської мови та зарубіжної літератури, англійської мови, історії, правознавства  протягом  2020-2021 навчального року намагалися спрямовувати  роботу  на  забезпечення  високого  рівня  викладання  

предметів,  формування  в  учнів  практичних  умінь  і  навичок. Навчали  школярів  користуватися всіма  багатствами  мовних  засобів,  формувати  у  школярів  уміння  і  навички  зв’язного  усного і  писемного  мовлення. Забезпечували  засвоєння  учнями                        орфографічних  та  граматичних норм. Вдосконалювали  форми  і  методи  роботи  на  уроках,  творчо  підходили  до кожного  уроку,  впроваджуючи  в  практику  досягнення  педагогічної  науки.                    Систематично  знайомилися  та  впроваджували  в  практику  сучасні  освітні  технології   та  інновації. Регулярно  проводили  огляд  новинок  методичної  та  художньої  літератури,                    періодичних  видань. Учні брали активну участь у різноманітних Всеукраїнських конкурсах, показали свої здібності з предметів, отримали сертифікати, дипломи, грамоти. 

            Вчителі історії, правознавства, художньої культури впроваджували на своїх уроках різноманітні форми роботи: тематичні засідання, КВК, вікторини, конкурси, екскурсії, дослідницька робота учнів.

Аналіз ведення класних журналів, календарного планування, учнівських зошитів показав, що вчителі: Пилипенко Н.І, Майорчикова В.В., Павленко І.В.,  Ващенко В.М., Гарькавенко О.М., Бутенко В.І., Гамоліна А.О., Запорожець Л.М., Жураковська О.В. забезпечують реалізацію вимог навчальних програм в основній та старшій школі, проводять тематичний облік знань згідно вимог, письмові контрольні та самостійні роботи. Зошити перевіряються вчасно, виконується орфографічний режим, здійснюється аналіз помилок після письмових видів робіт.

 

Висновки

Аналіз  роботи свідчить, що за минулий рік  значно  підвищився  методичний  рівень  викладання  предметів, процес навчання став більш результативним завдяки використанню інформаційно-комп’ютерних технологій. У  процесі  роботи  виправдали  себе  такі  технології, як:

·                    інтерактивні технології (Бутенко В.І., Пилипенко Н.І., Майорчикова В.В., Ващенко В.М., Запорожець Л.М., Жураковська О.В., Гарькавенко О.М.);       

·                    інноваційні підходи до аналізу тексту, інтерпретація художнього твору, діалог-мотивація як прийом формування компетентного читача в умовах цифрової сучасності, «казкотерапія», використання кольорової палітри при вивченні окремих тем як практичний спосіб розділення процесу мислення,  Метод проектів (типи проектів: дослідницькі, творчі, ігрові, інформаційні, практично-зорієнтовані). Методика критичного мислення (види робіт: «Кроссенс», «Асоціативний кущ», «Сенкан», «Кола Вена», «Дерево рішень», «Синтез думок», «Спіймай помилку», «Вільне письмо», «Порушена послідовність»). (Пилипенко Н.І.);

·                    методи мовного портфоліо, метод спостереження (у 1-2 класах), мікрофон, асоціативний кущ, тестування, дебатні технології, різні ігри, використання ігор, розучування віршів, римовок, пісень англійською мовою, складання діалогів, Mind-map, тестів на різних етапах уроку, інтерактивні методи (види робіт: «Мозкова атака», «Робота в групах», «Мікрофон», «Рольова гра»). метод критичного мислення (види робіт: «Асоціативний кущ», «Спіймай помилку», «Порушена послідовність»).метод проектів (типи проектів: творчі, ігрові, інформаційні). Як засіб розвитку пізнавальної діяльності учнів на уроках англійської мови використовує навчально-дидактичні ігри, які зацікавлюють та заохочують учнів до вивчення англійської мови, поглиблюють їх знання. Усі застосовані на уроках методи та прийоми активізують  творчі та інтелектуальні здібності учнів, сприяють розвитку навичок аудіювання, читання, усного та писемного мовлення, сприяють активізації лексичного матеріалу. (Ващенко В.М., Гарькавеноко О.М.);

·                    метод проектів, використання українознавчого компонента на уроках (Павленко І.В.),

·                    технологія розвитку критичного мислення, використання леп буку як однієї з форм організації матеріалу по темі, що вивчалася в рамках тематичного планування (Бутенко В.І., Гамоліна Г.О.),

Жураковська О.В. програму навчання з історії спрямовує на розвиток та соціалізацію особистості учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.  Використовує методи навчання: словесні (бесіда, розповідь, пояснення, лекція); наочні (ілюстрація, демонстрація, спостереження); Практичні (практичні роботи, графічні, робота з картою); метод контролю (тестування); Проблемно – пошукові. Форми роботи на уроках історії: Індивідуальні («Так чи ні», «закінчіть речення», «Мікрофон»); групові («Точка зору», «Доведіть правельність», метод «Прес», «Аналіз ситуацій», «Аналіз джерел»).Застосовує на уроці методи та прийоми: «Мозковий штурм», «Фішбоун», «Прес», «Скрайбінг», «Сенкан», «Урок — дискусія», «Урок – подорож», «Лист — ти мені я тобі», «Коло ідей», «Захист проєкту», «Займи власну позицію», гра «Термін», гра «Герой. Дата. Подія», мультимедійні презентації, бліц – опитування, вікторини.

·         технологія «Створення ситуації успіху», ІКТ, розвитку критичного мислення, моделювання  уроків, кроссенс,  відео презентацій, онлайн технологій, Google форми, платформи  Google  Сlassroom, Naurok, Всеосвіта  (Майорчикова В.В) .

·                    На уроках історії: Метод критичного мислення (більше за все метод дебатів, обговорення матеріалів та сприйняття думки один одного стосовно будь яких історичних тем), Метод «Сюрприз» , підведення підсумків в кінці уроку ,відповідаючи на завчасно підготовані картки. Метод «Мікрофон « учні по черзі висловлюють свою думку стосовно будь яких історичних подій (Запорожець Л.М.)

Використання вказаних вище форм, методів, технологій активізує інтелектуальні і творчі здібності учнів, їх здатність до самореалізації на уроках словесності, що сприяло підвищенню  в  учнів  мотивації  до  навчання,  ознайомлення  викладачів   із  досягненням  психолого-педагогічної науки, прогресивним  педагогічним  досвідом.

Аналіз роботи МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу за 2020-2021 н.р. свідчить, що в цілому робота МО є достатньою. Покращилась робота в таких напрямках, як «Робота з обдарованими дітьми», «Самоосвіта вчителів». На високому рівні залишається діяльність учителів МО щодо «Позаурочної роботи з предмета». Потребує покращення напрямку роботи щодо розповсюдження передового педагогічного досвіду, друкування вчителів у фахових журналах та газетах.







 






П л а н
роботи  шкільного методичного обєднання
вчителів  суспільно-гуманітарного циклу на 2019 – 2020 н. р.
№ з/п
                 Тематика засідань
Термін
Відповідальний
1


2





3




4


Про зміну назви навчального закладу згідно статуту від 02.08.2019, № 1115
Затвердження плану роботи на 2019 – 2020 н. р.
Вивчення методичних рекомендацій з предметів на новий рік. Розгляд, обговорення календарно-тематичних планувань з предметів учителів  суспільно-гуманітарного циклу на І семестр. Опрацювання нових правил українського правопису.
Особливості вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу у 2019/2020 н.р. Опрацювання листа МОН України «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2019/2020 навчальному році». 
Організація роботи за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти в 11-х класах.


30.08.19р.














Майорчикова В.В


Майорчикова В.В





Бутенко В.І.


Павленко І.В.  


Гамоліна А.О.
1


2




3


4

5
 Вивчення програми «Дистанційна освіта» та обговорення питання щодо  розвиткк креативного і критичного мислення у школярів. (Тема курсів)
Калейдоскоп інноваційних технологій, методів і форм навчання (за матеріалами періодики). Інтерактивні методи навчання на уроках мови та літератури, історії та правознавства як засіб підвищення ефективності  уроку.
Обговорення Проекту Державного стандарту базової і повної середньої освіти. Освітня галузь «Мови і літератури» .
Опрацювання Положення про атестацію педагогічних працівників 
Обговорення і затвердження календарних планувань індивідуального навчання учениці 7 класу Проценко Олени, учня 10 класу Яковлева Кіріла.

16.09.19р.






Вересень-жовтень

Пилипенко Н.І.



Майорчикова В.В


Члени МО


Члени МО
1

2

3

4





5





Підведення підсумків діагностичних контрольних робіт.
Лінгвістичні засади методики навчання  англійської мови в старшій школі.
Розробка текстів до І туру олімпіад. Моніторинг, корекція та підвищення якості знань учнів.
Обговорення методичних рекомендацій РВО щодо ведення класних журналів та ознайомлення з нормативними документами, програмами, новинками методичної фахової літератури.
Експрес-огляд новинок методичної та психолого-педагогічної літератури.
Панорама ідей.  Виступи вчителів, які атестуються про професійні досягнення. Презентації педагогічного досвіду.
Виступ «Індивідуальний освітній маршрут (ІОМ) як інструмент розвитку ключових компетентностей сучасного школяра»


жовтень
листопад -грудень











Бутенко В.І.



Вчителі МО


Майорчикова В.В



Вчителі МО


Пилипенко Н.І.
1


2




3



4


5
Розгляд, обговорення календарно-тематичних планувань з предметів учителів  суспільно-гуманітарного циклу на  ІІ семестр.
Використання диференційованого підходу на уроці для удосконалення орфографічної і пунктуаційної грамотності учнів. Методична майстерня. Дослідницька та пошукова робота – основа розвитку пізнавальної активності учнів на уроках історії.
Підведення підсумків результатів районних  олімпіад і конкурсу ім.. Петра Яцика, мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.учнів школи з предметів.
Обговорення питання про виконання програм за І семестр і звітування про результати  моніторингів якості знань учнів по предмету.
 Обмін досвідом з питання: «Впровадження компетентнісно-орієнтованого підходу в процесі викладання  предметів суспільно-гуманітарного циклу». Робота в групах «Фахова майстерність учителя як один із компонентів підвищення якості знань учнів».








 січень
 Павленко І.В.

Пилипенко Н.І.
ГамолінаА.О.




Бутенко В.І.


Майорчикова В.В



Члени МО


Члени МО
























































З В І Т

про  роботу  шкільного методичного об'єднання

вчителів  суспільно-гуманітарного циклу

в 2019 – 2020 навчальному році. 

У 2019-2020 навчальному році  ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу працювало над реалізацією завдань нового  закону  України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції літературної освіти в 11-річній загальноосвітній школі, Концепції профільного навчання,  Національної доктрині розвитку освіти у ХХІ столітті по формуванню і розвитку соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям  національної самосвідомості, підготовкою до професійного самовизначення.

Найбільшу увагу було приділено вивченню концепції Нової української школи ключової реформи Міністерства освіти і науки. Головна мета  створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.

Особливу увагу було приділено вивченню   листів Міністерства освіти і науки №1/9-154 від 11 березня 2020 року та від 13.03.2020 № 1/9-161, де вказується про необхідність розроблення заходів що забезпечення проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій та щодо відпрацювання занять відповідно до навчальних планів після нормалізації епідемічної ситуації з метою навчально-методичного, науково-методичного, інформаційного забезпечення організації навчально-виховного процесу за дистанційною формою навчання.

 

    У 2019-2020 навчальному році  ШМО спрямувало роботу на :

  • прищеплення любові до рідної мови, до рідної землі ;
  • виховання поваги до традицій  та історії свого народу;
  • повернення престижу  української літератури, вивчення  її в історії світової   культури;
  • залучення школярів до скарбниці світової літератури, а через неї – до загальнолюдських  цінностей;
  • удосконалення уроку як основної форми навчально-виховної роботи у рамках реалізації реформи НУШ;
  • виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» від 11 березня 2020 року № 211, на підставі пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, беручи до уваги статтю 32 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Указ Президента України від 13 березня 2020 року №87/2020 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 березня 2020 року «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої  коронавірусом SARS-coV-2», підпункт 2 пункту 13 Положення про Функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 21 листопада 2016 року № 1400, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2016 року за № 1623/29752,  враховуючи рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров’я, наказу відділу освіти Мар’їнської РДА від 17 березня 2020р. №104 «Про запровадження дистанційної роботи на період карантину» з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19.

·         Вивчення наказу № 23 від 18.03.2020 р. «Про роботу закладу у період карантину» про виконання освітніх програм закладу освіти, зокрема шляхом організації освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладу освіти її здобувачами, та у виняткових випадках шляхом ущільнення графіку освітнього процесу, а також виконання працівниками закладу  іншої роботи (організаційно-педагогічної, методичної, наукової тощо);

Уся робота шкільного методичного об’єднання учителів суспільно-гуманітарного циклу була підпорядкована головній меті – допомогти вчителеві найбільш ефективно використати свої знання у впровадженні в життя державної мовної політики та розв’язанню найактуальніших проблем сучасної шкільної освіти. Пріоритетним у діяльності вчителів є опора на досвід українського народу в галузі навчання і виховання дітей, застосування системи народних знань.

 Основним  завданням  МО було: вивчення основних засад  реформи шкільної освіти, викладеної в Концепції Нової української школи; пропаганда кращого педагогічного досвіду; впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес; розробка засобів діагностики професійної компетентності педагогічних   працівників і застосування їх при атестації; орієнтація навчально-виховного процесу на активні методи навчання; удосконалення комплексно-методичного  забезпечення предметів, формування електронної бази методичних напрацювань.

Учителями   на період дистанційного навчання були проведені такі заходи:

1)   розроблено інструментарій для спільної роботи вчителів з учнями (проведення уроків через скайп, організація роботи через різні навчальні платформи);

2)   організовано роботу в режимі онлайн з учнями, що знаходяться на індивідуальній формі навчання;

3)   сплановано роботу щодо підготовки учнів 11 класу до ЗНО з використанням навчальних платформ iLearn, BeSmart,  EdEra та інші;

4)   складено перелік тем навчальних програм, видів навчальних занять, які будуть здійснюватися за технологіями дистанційного навчання;

5)   вільно вибрано форми, методи та засоби навчання (частина перша ст.54 Закону Ураїни «Про освіту»);

6)   складено індивідуальний план самоосвіти на період карантину, який передбачає наявність інформації про результати вчителя після виконання цього плану;

7)   заведено журнали відпрацювання робочого часу вчителем під час карантину;

8) сформовано платформи для дистанційного навчання Google Classroom, Naurok. Спланована робота на власних сайтах, блогах учителів.

 

За минулий навчальний рік учителі ШМО:

  1. Провели  4 засідання.
  2. Обмінювалися взаємовідвідуванням і обговоренням уроків.
  3. Вивчали  та обговорювали такі новинки фахової періодичної преси та новинки методичної літератури:

1.  Концепція Нової української школи (НУШ).

2.  Закон України  "ПРО ОСВІТУ"

3.  Олена Пометун. « Енциклопедія інтерактивного навчання».

4.  В.Сидоренко. «Шляхи удосконалення професійної компетентності вчителя української мови та літератури в умовах особистісно-зорієнтованого навчання».

5.   Родигіна І. В. «Компетентнісно орієнтований підхід до навчання».

6.      Поливода Т.  «Школа радості та добра. Формування моральних цінностей через вивчення педагогічної спадщини В.  Сухомлинського.»

7.      Чернишов О.  «Творчий обдарований учитель – учитель майбутнього».

8.      Чернишова Р. , Андруханова В. «Гуманізація змістового компонента процесу навчання».

9.      Коберник О. М.  Проектування навчально-виховного процесу: управлінський аспект // Освіта і управління. – 1997. - № 4. – с.42-47.

10.  Підласий І., Підласий А. Педагогічні інновації // Рідна школа. – 1998. - № 12, 18.

11.  Ангеловский К. Учителя и инновации: Кн. для учителя. – М., 1991.

12.  Навчально-методичний посібник «Підготовка вчителів до стресостійкості у дітей в освітніх навчальних закладах». Київ, Університетське видавництво Пульсари, 2017.

13.  Сергей Богданов. Методическое пособие для педагогов «Психосоциальная поддержка в кризисной ситуации». Киев, 2015.

14.  Методичні рекомендації з англійської мови для  1-4, 5, 6, 10, 11 класів.

15.  Навчальний посібник «Методика навчання англійської мови у початковій школі», Роман С.В., Київ, Ленвіт, 2009 р.

16.  Журнал «Англійська мова та література» № 25(539) вересень 2017 «Розвиток критичного мислення на уроках англійської мови».

17.  Журнал «Англійська мова та література» № 22(536)серпень 2017 «Ключові зміни в оновлених навчальних програмах 5–9 класів»

18.  Крижановська Т.Я. - "Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток життєво творчих компетентностей учнів на уроках російської мови та світової літератури".

19.   Бережко А,С.- "Використання інноваційних технологій як засіб розвитку творчих здібностей учнів".

20.  Кушнір H.I. - "Впровадження інтерактивного навчання як засобу формування риторичних умінь".

21.  Шведюк В,М. - ""Використання краєзнавчого матеріалу на уроках історії".

22.  Журнал «Русская словесность в школах Украины». Видання 2018.

23.  Журнал «Зарубіжна література». Видання 2018.

24.  «Живопис на уроках російської мови». Лексика. Морфологія. Синтаксис.  Дидактичний матеріал. Артемівськ – 2017.

25.  Ю. Гвоздарьов. «Оповідання про російську фразеологію» .( Світ знань – 2017).  

 

4. Протягом 2019-2020 н.р. МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу працювало над проблемою            «Пошук неординарних методичних ідей у процесі вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу». Впроваджувало ідеї гуманізації та особистісного підходу  в практичну діяльність кожного вчителя, велася підтримка впровадження ними інноваційних технологій у рамках реалізації реформи НУШ.

5. Прогресивні підходи до формування інноваційної особистості було продемонстровано на 4-х засіданнях, проведених протягом звітного періоду за такими темами:

1.      Організація навчально-виховного процесу з української мови, літератури, російської мови та світової літератури, англійської мови, історії, правознавства. Впровадження нових Державних стандартів початкової базової та повної загальної середньої освіти в загальноосвітніх навчальних закладах.

2.      Традиційні та інноваційні підходи у створенні креативної інтелектуальної особистості на уроках мови, літератури, історії, права.

3.      Розвиток пізнавальної діяльності учнів на уроках мови, літератури, історії, правознавства шляхом використання елементів ІКТ.

4.      Критичне мислення: методика розвитку (робота з обдарованими дітьми).

5.      Державна підсумкова атестація та ЗНО як форма перевірки знань учнів 9-11 класів.

На засіданнях розглядалися питання як теоретичного, так і практичного характеру, обговорювалися актуальні питання філологічної, історичної освіти, проводився обмін досвідом з методичних проблем.

На онлайн-засіданнях обговорювались питання про проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 навч. року у зв'язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19). Були розглянуті рекомендації Міністерство освіти і науки України про необхідність виконання освітньої програми, навчального плану в межах академічної автономії, відповідно до частин третьої та четвертої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту». Були опрацьовані такі пункти:

·         Щодо здійснення заходів, спрямованих на організоване завершення навчального року;

·         Щодо організації оцінювання в умовах дистанційного навчання.

·         Поточне та формувальне оцінювання.

·         Підсумкове оцінювання.

·         Підсумкове оцінювання учнів, які здобувають освіту за індивідуальною формою.

·         Щодо зарахування учнів до 5-х класів закладів загальної середньої освіти

 

6. Учителі ШМО суспільно-гуманітарного циклу дбають про підвищення свого

професійного рівня, проходячи згідно з графіком курси підвищення кваліфікації. 

Діяльність ШМО була спрямована на підвищення рівня теоретичної і науково-методичної підготовки вчителів:

  • Продовжувалась робота з обдарованими дітьми, особливо з тими, які пишуть вірші, прозу;
  • Вивчались індивідуальні особливості учнів, їхні творчі здібності, залучалися діти до участі в конкурсах літературної творчості.

            Членами ШМО протягом року було проведено шкільні олімпіади з української мови та літератури, російської мови та світової літератури, історії, англійської мови, конкурс знавців української мови та літератури ім.П.Яцика, мовно-літературний конкурс ім..Т.Шевченка та ін.

Протягом навчального року учні закладу залучалися до участі в районних олімпіадах, творчих конкурсах.

 Проводилась робота по  підвищенню рівня загальної і педагогічної культури вчителів:

  • Продовжили формувати культуру міжособистісних відносин «Учитель – учень»;
  • Виражати толерантність, цивілізовано відстоювати свої переконання;
  • Уміння само реалізуватися й само організовуватися, здатність до раціональної, продуктивної творчої діяльності вчителя;

Підвищилась ефективність методичної роботи на основі розвитку творчої активності:

  • Спрямування навчального процесу на набуття учнями важливих компетентностей на уроках української мови та літератури, російської мови, англійської мови, світової літератури, історії, правознавства за допомогою текстових матеріалів;
  • Формування комунікативних умінь та навичок на уроках літератури,  як тема й основна думка висловлювання, текст і його будова, типи й жанри мовлення, функціональні стилі, теорія спілкування.

     Вчителі української мови та літератури, російської мови та зарубіжної літератури, англійської мови, історії, правознавства  протягом  2019-2020  навчального року намагалися спрямовувати  роботу  на  забезпечення  високого  рівня  викладання   предметів,  формування  в  учнів  практичних  умінь  і  навичок. Навчали  школярів  користуватися  всіма  багатствами  мовних  засобів,  формувати  у  школярів  уміння  і  навички  зв’язного  усного  і  писемного  мовлення. Забезпечували  засвоєння  учнями  орфографічних  та  граматичних норм     мов. Удосконалювали  форми  і  методи  роботи  на  уроках,  творчо  підходили  до кожного  уроку,  впроваджуючи  в  практику  досягнення  педагогічної  науки. Систематично  знайомилися  та  впроваджували  в  практику  сучасні  освітні  технології  та  інновації.Регулярно  проводили  огляд  новинок  методичної  та  художньої  літератури,  періодичних  видань. Учні брали активну участь у різноманітних Всеукраїнських конкурсах, показали свої здібності з предметів, отримали сертифікати, дипломи, грамоти. 

            Вчителі історії, правознавства, художньої культури впроваджували на своїх уроках різноманітні форми роботи: тематичні засідання, КВК, вікторини, конкурси, екскурсії, дослідницька робота учнів.

Аналіз ведення класних журналів, календарного планування, учнівських зошитів показав, що вчителі: Пилипенко Н.І, Майорчикова В.В., Павленко І.В.,  Ващенко В.М., Гарькавенко О.М., Бутенко В.І., Гамоліна А.О., Запорожець Л.М., Жураковська О.В. забезпечують реалізацію вимог навчальних програм в основній та старшій школі, проводять тематичний облік знань згідно вимог, письмові контрольні та самостійні роботи. Зошити перевіряються вчасно, виконується орфографічний режим, здійснюється аналіз помилок після письмових видів робіт.

 

Відкриті уроки та заходи

 

з/п

Дата

Клас

Учитель

(ПІБ)

Предмет

 Тема

Присутні

1

06.11.2019

5,7

Майорчикова В.В.

Українська мова

Урок-конкурс «Твір-роздум про творчість Т.Г.Шевченка» https://www.facebook.com/theschoolofthedreams/photos/pcb.646715945858939/646714395859094/?type=3&theater

http://marschooldva.klasna.com/uk/news-374-6799

Жураковська А.В.,

Пилипенко Н.І.

2

08.11.2019

7

Майорчикова В.В.

Українська література

Літературна студія «Вічне слово», присвяченого творцю писемної історії Київської Русі, речнику "братолюбія і злагоди" – Преподобному Нестору Літописцю Київському.  https://www.facebook.com/theschoolofthedreams/photos/pcb.647404355790098/647393005791233/?type=3&theater

http://marschooldva.klasna.com/uk/news-373-6799

Жураковська А.В.,

Пилипенко Н.І.

3.

08.11.2019

7

Майорчикова В.В.

Українська мова

Урок-конкурс «Юні знавці мови» у рамках проведення І (шкільного ) етапу XIX Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика . https://www.facebook.com/theschoolofthedreams/photos/pcb.648204445710089/648200325710501/?type=3&theater

http://marschooldva.klasna.com/uk/news-377-6799

Жураковська А.В.,

Пилипенко Н.І.

4

21/ 02

2020

6,  7

Майорчикова В.В.

Українська мова

Урок рідної мови на тему:  «Мова – духовний скарб нації» до Міжнародного дня рідної мови.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=897047787378781&set=pcb.897050110711882&type=3&theater  

Пилипенко Н.І.,

Бутенко В.І.

 

5

05.

03

2020

6, 7

Майорчикова В.В.

Українська література

 Віртуальна подорож «Тернистими шляхами творчості Шевченка».

https://www.facebook.com/theschoolofthedreams/photos/pcb.737845746745958/737840293413170/?type=3&theater

Бутенко В.І.

  Жураковська О.В.

6

16.12.

2019

5-А,

5-Б

Пилипенко Н.І.

 

Зарубіжна література

Ернест Сетон Томпсон. «Лобо». Утвердження любові до всього живого.

Адміністр. школи, вчителі

7

17.12.

2019

8

Пилипенко Н.І.

Російська мова

Безособові речення.

Адміністр.

школи, вчителі

8

02.03.

2020

11

Пилипенко Н.І.

Зарубіжна література

Ернест Міллер Гемінгвей. «Старий і море». «Кодекс честі» героїв Г.М. Гемінгвея. Символіка образів.

Адміністр.

школи,

вчителі

9

 

Жовтень, 2019

9-11

Павленко І.В.

Українська мова

Тренінг – практикум «Новий правопис»

 

Панченко Л.А.

Бутенко В.І.

10

Листопад,2019

8

Павленко І.В.

Українська мова

Мовна гра-тренінг «Просте двоскладне речення»

 

11

Грудень,2019

9

Павленко І.В.

Українська література

Г.Квітка-Основ’яненко «Маруся». Уособлення високих моральних якостей простої людини.

Бутенко В.І.

12

17.112019.

8-11

Гамоліна Г.О,

Бутенко В.І.

історія

День Гідності і Соборності

Бутенко В.І.,  

13

23.012020.

10-11

Бутенко В.І.

Гамоліна Г.О

історія

День пам’яті Героїв Крутів

Бутенко В.І.,  

14

14.022020.

9-11

Бутенко В.І.

Гамоліна Г.О

історія

День пам’яті Героїв Небесної Сотні

 Адміністрація

15.

07.09.19

10-11

Гамоліна Г.О

історія

Фашизм у Другій світовій війні.                                                  

 

16.

20.11.19

9-10

Гамоліна Г.О

 

День пам,яті голодомору.

 

17.

20.01.20

10-11

Гамоліна Г.О

 

День Соборності.

 

18.

27.01.20.

9-10

Гамоліна Г.О

 

Жертви Голокосту.

 

19.

12.02.20

10-11

Гамоліна Г.О

 

Вшанування учасників бойових дій на території інших держав.

Адміністрація закладу

20.

17.02.20

10-11

Гамоліна Г.О

 

День Гідності і Свободи.

Методисти КК ОЗ «Мар’їнський РБК»; Адміністрація закладу

21.

11.03.20

9-11

Гамоліна Г.О

 

Євроінтеграція очима молоді.

Адміністрація закладу, шкільний психолог

22

21.01.2020

5-6

Жураковська О.В.

Основи здоров’я

«Міни: попередження небезпеки».

Представники Червоного Хреста України; Адміністрація закладу.

23

21.10. 2019

11

Ващенко В.М.

Англійська мова

Розмова про плани на майбутнє.

Адміністрація закладу.

24

25.11. 2019

10

Ващенко В.М.

Англійська мова

Національна кухня. Британські та украйїнські страви.

Адміністрація закладу.

25

20.02. 2020

5-Б

Ващенко В.М.

Англійська мова

Свята, канікули. Минулі події.  Минулий неозначений час

Адміністрація закладу.

Немає коментарів:

Дописати коментар